re!think Branding 2023
Wie schaffen wir es, unsere Marke auch im digitalen Umfeld glaubwürdig zu transportieren?
Die Fachhochschule Kärnten widmet sich im sechsten Teil der re!think Veranstaltungsreihe dieser aktuellen Fragestellung und führt Sie am 9.3.2023 in Kooperation mit dem Competence Circle Marketing durch die bunte Welt der digitalen Markenführung. Registrieren Sie sich jetzt für die Teilnahme an der Veranstaltung. Die Teilnahme ist kostenlos.
Re!think Branding: 9. März 2023 | 16:50–19:30 Uhr
Programm
Track 1 | 16:50-17:30 | Markenführung im Wandel der Zeit bei Lorenz
Vortragender: Werner Gritsch (Managing Director | Lorenz Snack-World Holding GmbH)
Moderator: Gernot Mödritscher
Die Produkte von Lorenz sind seit vier Generationen aus unseren Supermarktregalen nicht wegzudenken: Crunchips, Naturals, NicNac’s usw. Doch die Marke Lorenz hat sich in jüngerer Vergangenheit stark gewandelt und strategisch neu ausgerichtet. Letztlich bedingt auch durch viele Umfeldveränderungen wie Pandemie, Inflation und zuletzt dem Ukrainekrieg. Zudem hat sich das Unternehmen dem Thema Nachhaltigkeit und Transparez (Nutri Score) verschrieben. Werner Gritsch ist als Managing Director im Unternehmen verantwortlich für die Region East (commercial business und production sites).
Track 2 | 17:30-18:00 | Dr. Oetker Masterbrand Cookbook – moments in the making
Vortragender: Alexander Tauchhammer (Head of consumer centricity and transformation | Dr Oetker)
Moderator: Alexander Schwarz-Musch
Traditionelle Marken müssen mit der Zeit gehen, weil sonst gehen sie mit der Zeit. Dr. Oetker hat den Schritt der digitalen Transformation früh erkannt und auch die Masterbrand an die digitale Zeit angepasst.
Track 3 | 18:15-18:45 | Different
Speakers: Andy Starr (Sparring Partner for C-Suite Executives and owner of Level C based out of Houston, USA) & Manfred Klenk (Brand Strategist and Brand Agency Owner of Mut Creative based out of Innsbruck, Austria)
Moderator: Sabine Friesser
Andy Starr
Andy's business partner Marty Neumeier penned the seminal book “The Brand Gap” which changed companies like Apple, Google, and HP, and established new thinking about brand and business. Together with Marty, Andy created Level C, the world’s most challenging, provocative, and dangerous brand program. What some refer to as the Bauhaus of Brand, is the leading think-and-do tank that pioneers uncopyable ideas and works hand in hand with in-house teams and agencies to establish a new standard of brand thinking.
Manfred "Many" Klenk
Many's work spans countries, industries, and company sizes: from pizza to ski resorts, small startups to juggernauts in the billion-USD range. Under Many's leadership, his agency's creative team has won multiple awards, and in the last two years, he spent a significant amount of his time working closely with Andy Starr and Level C.
Andy and Many's clients include Johnson&Johnson, Dr. Oetker, the current Pope, Joe Biden's Cancer Moonshot Initiaitve, Google, Starbucks, Ferrari, and recently, they've developed a strong interest in Austrian Mountain Water.
They will pull back the curtain on the fast-paced, uncopyable, no-BS thinking of the world's most dangerous brands that will leave you wanting to do some good damage yourself.
Track 4 | 18:45-19:30 | Round Table
Speakers: Werner Gritsch, Alexander Tauchhammer, Andy Starr & Manfred Klenk
Moderators: Sabine Friesser & Bernhard Guetz