Education: Full-Time Education Group 2 (SE)

Back

Course lecturer:

FH-Prof.in Dr.in

 Konstanze Wetzel

image
Course numberB3.0520v.20.030
Course codePäd-GB
Curriculum2014
Semester of degree program Semester 2
Mode of delivery Presencecourse
SPPW2,0
ECTS credits2,0
Language of instruction German

Mediating and acquiring of theories and concepts of pedagogical action in relation to formal, non-formal and informal education/learning.

The course focuses on the concept of pedagogical action in relation to formal, non-formal and informal education/learning. In this regard, specifically pedagogical approaches and concepts will be worked out and discussed. This will be done according to- "all-day education" as an approach for creating school, child and youth work- all-day school as a new learning arrangement and its socio-pedagogical meaning- pedagogical advice as an exemplary field of co-operation by child work and youth work- professional orientation and vocational training as a regional pedagogical and social task of networking

Braun, Karl Heinz & Wetzel, Konstanze (2006). Soziale Arbeit in der Schule. München: Reinhardt.Knapp, Gerald & Lauermann, Karin (Hrsg.) (2007). Schule und Soziale Arbeit. Klagenfurt: Verl. Hermagoras.Otto, Hans-Uwe (Hrsg.) (2004). Grundbegriffe der Ganztagsbildung. Beiträge zu einem neuen Bildungsverständnis in der Wissensgesellschaft. Wiesbaden: VS Verlag.Otto, Hans-Uwe (Hrsg.) (2006). Zeitgemäße Bildung. Herausforderung für Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik. München: Reinhardt.Stauber, Barbara (Hrsg.) (2007). Subjektorientierte Übergangsforschung. Rekonstruktion und Unterstützung biografischer Übergänge junger Erwachsener. Weinheim: Juventa.Wetzel, Konstanze (Hrsg.) (2006). Ganztagsbildung - Eine europäische Debatte. Impulse für die Bildungsreform in Österreich. Wien: LIT-Verl.

Braun, Karl-Heinz/ Wetzel, Konstanze (2006): Soziale Arbeit in der Schule, München: ReinhardtKnapp, Gerald/Lauermann, Karin (Hrsg.) (2007): Schule und Soziale Arbeit, Klagenfurt u.a.: HermagorasOtto, Hans-Uwe/Coelen, Thomas (Hrsg.) (2004): Grundbegriffe der Ganztagsbildung, Wiesbaden: VSWetzel, Konstanze (Hg.) (2006): Ganztagsbildung - Eine europäische Debatte, Münster/Wien: LIT

- Individual and group work- lectures and discussions