IEM - Current Trends Group I (SE)

Back

Course lecturer:

FH-Prof. DI Dr.

 Erich Alois Hartlieb

image

Mag. DI Dr.

 Bernhard Heiden , MBA

image

DI Dr.

 Josef Tuppinger

image

FH-Prof. Dr.

 Joachim Werner

image
Course numberM2.07850.40.380
Course codeAKT
Curriculum2015
Semester of degree program Semester 4
Mode of delivery Presencecourse
SPPW2,0
ECTS credits2,0
Language of instruction German

Students learn in this course, the structural editing of current issues in the industrial environment. As employees of industrial enterprises bring the students themselves also current problems in the course. Particular emphasis is placed on problem analysis and the application of appropriate approaches and methods. Furthermore, simple settings for coaching and supervision to be trained.

Recent Developments in Industrial Engineering & Management reflection of various analysis and coaching methods working on case studies from the field of production technology and -organisationInnovations- and TechnologiemanagementEntrepreneurship and business succession implementation of field trips and study trips

Wildemann, H. ( 2010): Logistik Prozessmanagement. 5. Auflage, München: TCW Transver-Centrum-VerlagSchönsleben, P. (2007): Integrales Logistikmanagement. Operations und Supply Chain Management in umfassenden Wertschöpfungsnetzwerken. 5. Auflage, Berlin/Heidelberg/New York: Springer.Gienke, H./Kämpf, R. ( 2007): Handbuch Produktion. Innovatives Produktionsmanagement: Organisation, Konzepte, Controlling. München: Carl Hanser.Granig, P.; Hartlieb, E.; Lercher, H. (Hrsg.): Innovationsstrategien - Von Produkten und Dienstleistungen zu Geschäftsmodellinnovationen, Springer Verlag, Wiesbaden 2013Granig, P.; Hartlieb, E. (Hrsg.): Die Kunst der Innovation - Von der Idee zum Erfolg, Springer Verlag, Wiesbaden 2012 Hartlieb, E. et al.: Praxishandbuch Wissensmanagement - Teil 3, Graz 2005, ISBN 3-902465-12-3CHRISTENSEN, C. M.: The Innovator's Dilemma, New York 2006HAUSCHILD, J., SALOMO, S.: Innovationsmanagement, 4. Auflage, München 2007COOPER, R.G., Top oder Flop in der Produktentwicklung, Erfolgs-strategien: Von der Idee zum Launch,Wiley Verlag, Weinheim, 2002, GASSMANN, O. , SUTTER, P., (2008): Praxiswissen Innovations-management: Von der Idee zum Markterfolg, München: Hanser