Site Management, Marketing and Branding (ILV)

Back

Course lecturer:

Mag. Mag. (FH)

 Oskar Januschke

image
Course numberM-PM2.05
Course codeStaMa
Curriculum2011
Semester of degree program Semester 2
Mode of delivery Presencecourse
SPPW2,0
ECTS credits3,0
Language of instruction German

As part of the module "Urban and Regional Development", students acquire an in-depth knowledge in the management and marketing of (economic) sites, based on the objectives, planning methods and instruments of development of cities (including downtown and neighborhood development) and regions and the economic determinants of the different distribution of economic activities in the region (including the related thereto influences of increasing economic globalization).

Basic tools, standards and encouraging active site management, forms, models and characteristics of location marketing; stages of development; process; analysis and market research; forms of organization, financing and implementation; performance review, evaluation and quality assurance.

Books:

Seiler, M.O./ Dallmann, N. (2007) Standortwettbewerb und Standortmarketing. Lucius & Lucius.

Kräuter, P. (2007): Regionalmarketing - Definition, Elemente und Funktionsweise. Grin Verlag.

Gubler, R.E./Möller, C. (2006): Standortmarketing: Konzeption, Organisation und Umsetzung. Ein Lehr- und Erfahrungsbuch für Mandatsinhaber, Auftraggeber und weitere Interessenten im Standortmarketing. Haupt.

Roeske, S. (2006): Der Standort als Marke: Das Konzept des Makrenaufbaus übertragen auf Standorte. Vdm.

Akademie für Raumforschung und Landesplanung (2005): Handwörterbuch der Raumforschung, Hannover: VSB.

Selle, K. (2006): Planung neu denken, Band 1: Zur räumlichen Entwicklung beitragen, Dortmund: Dorothea.

Pinder, D.L. (2006): Visions of the City; Utopianism, Power and Politics in Twentieth Century Urbanism. London: Routledge.

Maier, G, Tödtling, F. (2006): Regional- und Stadtökonomik, Band 1: Standorttheorie und Raumstruktur, Wien, New York: Springer.

Maier, G., Tödtling, F., Trippl, M. (2006): Regional und Stadtökonomik, Band 2: Regionalentwicklung und Regionalpolitik, Wien, New York: Springer.

Eckey, H.-F. (2008): Regionalökonomie, Wiesbaden: Gabler.

Capello, R. (2007): Regional Economics, London: Routledge.

Journals:

Annals of Regional Science

Regional Studies

Regional and Urban Economics

Jahrbuch für Regionalwissenschaften

Raumforschung und Raumordnung

Continuous Assessment character