Integrated Company, Market and Competition Analysis (ILV)

Back

Course lecturer:

FH-Prof. Mag. Dr.

 Alexander Schwarz-Musch

image
Course numberM4.07740.10.030
Course codeIntUMWAn
Curriculum2015
Semester of degree program Semester 1
Mode of delivery Presencecourse
SPPW2,0
ECTS credits3,0
Language of instruction German

No data available

Deltl, M. (2011): Strategische Wettbewerbsbeobachtung. So sind Sie Ihren Konkurrenten laufend einen Schritt voraus. Mit Fallstudien und Checklisten. 2. Auflage. Wiesbaden: Gabler
Fleisher, c. & Bensoussan, B. (2002): Strategic and Competitive Analysis. Effective Application of New and Classic Methods. 2nd ed. New Jersey: Pearson Education
Michaeli, R. (2006): Competitive Intelligence: Strategische Wettbewerbsvorteile erzielen durch systematische Konkurrenz-, Markt- und Technologieanalysen. Berlin et al.: Springer
Porter, M. (2013): Wettbewerbsstrategie: Methoden zur Analyse von Branchen und Konkurrenten. 12. Auflage. Frankfurt am Main: Campus
Zerres, Chr. & Zerres, M. (2006): Handbuch Marketing-Controlling. 3. Auflage. Berlin et al.: Springer