Basics of Innovation Management (ILV)

Back
Course numberB3.00000.30.060
Course codeGInMan
Curriculum2013
Semester of degree program Semester 3
Mode of delivery Presencecourse
SPPW2,0
ECTS credits3,0
Language of instruction German

The students know the basic concepts and process models of innovation management. They know all about the relationships of creativity, innovation and corporate culture. They are able to apply selected methods for idea generation and evaluation process. Through the discussion of innovation projects from the practice they gain a deeper understanding about the basic relationships.

Einführung in das Thema Grundlagen und Grundbegriffe des Innovationsmanagements Marktentwicklungen und Trends Innovationsprozess und -projekt Kreativität und Innovation Methodeneinsatz im Ideenfindungs- und -bewertungsprozess Organisatorische und kulturelle Aspekte des Innovationsmanagements

Hauschildt J. Und Salomo. S (2010). Innovationamangement. Vahlen

Gassmann O. und Sutter Ph. (2013). Praxiswissen Innovation: Von der Idee zum Markterfolg. Hanser

Granig P. (2007). Innovationsbewertung.Deutscher Universitätsverlag